Ось вона сидить і каже собі сама:

дев’яносто днів смоктала мене зима,

випивала, їла.

Я зробилася зморщена, буцімто у мені

розчинилися всі ці безплідні порожні дні,

зморщена і біла.

І тепер усе, що не вибір, не слід, не знак,

не займає мене, не впливає тепер ніяк –

непотрібне, різне.

От наприклад – це ж десь є вітер, вода, блакить,

але все, що боліло, забулося, не болить –

лиш на мізки тисне.

Ось вона встає, сміється і каже: – запав живіт.

дев’яносто років мене поїдав цей світ,

а тепер не хоче.

Я себе почуваю, мабуть, на дев’ятсот.

Я забула зовсім, як це, коли рот-в-рот

чи хоч очі-в-очі.

Був у мене колись, каже, той, що ж мене одну

залишив плисти в ці хвороби і сивину,

в самоту на виріст.

Але точно знаю: він там облаштовує світлий дім,

і такий вже забутий, але вірний, чекає в нім,

щоб я тут скінчилась.

І тоді в темне дзеркало дивиться крадькома,

чи її ще багато лишилось. І далі сидить сама.

 

*  *  *

 

Є в цій історії щось, на заплутані схоже сни:

замість церкви чи жінки він ходить до одної сосни.

Доки син, оповитий запахом молока вночі

видихає поволі дитинство, доки вечеря сичичь в печі,

він стоїть під сосною, благаючи голосом неймовірної глибини:

не мовчи.

Кожен має свій страх – смерті, темряви, бідности чи води,

кожен ловить окремі космічні хвилі, різні читає в повітрі чужі сліди,

кожен з нас знає по-різному сутінь, повінь і заметіль,

переживає по-своєму розчарування, самотність, біль,

але він той один, що йде до сосни завжди, і знаходить шляхи туди

звідусіль.

Кожен щось хоче собі заслужити за ці нескінченні, безжальні дні:

хтось не помре ніколи, хтось не горітиме у лихому вогні,

хтось очманіло кохатиме без утоми пружних, блискучих дів,

хтось подужає врешті все, що колись не встиг, не зумів,

хтось позбудеться іпотеки чи мимвовільного сечовиділення вві сні –

але він нічого того б не хотів.

Праведний його шлях і мета настільки ж безглузда, як і ясна.

Сяйво від нього рівне, він порожній від країв до самого дна.

Він не нищить довкілля й не плодить заздрість і ворожнечу німу

до ближніх і дальших; не прямує до світла і не летить в пітьму.

Він прокидається, проживає, і засинає, і знає: колись він прийде, й сосна

відповість йому.

 

*  *  *

 

Стільки всього поглинає любов –

Жирна і ласа зелена гусінь.

Іноді жінка проходить повз
І дивиться, ніби зараз вкусить.

В неї в руках голубий футляр,

В неї волосся забране дулею.

Серед міських знавіснілих пар

Жінка сама, і її це муляє.

Що їй це літо без берегів,

Ніби подрібнене скло, напряжне.

Жінка, годуючи голубів,

Чи роздягаючи верх на пляжі,

Жінка, злітаючи стрімголов

Або втискаючись в сині мешти,

Думає: стільки всього любов,

Що може вже і її, нарешті.

текст: Катерина Бабкіна 

 

14 лютого любов робить мистецтво ще ближчим: фестиваль Kyiv Fine Art 2013 публіка має змогу відвідати до десятої вечора. При цьому, будь-яка пара може потрапити до Арсеналу, придбавши один квиток на двох (40 грн). З 18.00 до 22.00 Мистецький Арсенал запрошує всіх на вечір, присвячений коханню та мистецтву. Для вас:

— спеціальні екскурсії виставкою Kyiv Fine Art 2013

— музика від діджеїв Olegue Zabava та Serge Jazzmate

— поетичні читання: Ігор Померанцев, Катерина Бабкіна, Юлія Балаєва, Іван Маковський 

(Катерину Бабкіну можна слухати о 20.00-20.30)